בית המשפט: הנערים יפגשו עם עו"ד עד מוצ"ש; חשש לחילול שבת

    איתי גדסי 1 Comment on בית המשפט: הנערים יפגשו עם עו"ד עד מוצ"ש; חשש לחילול שבת

    בית המשפט הורה לשב"כ לתת לנערים המוחזקים אצלו מזה מספר ימים, להפגש עם עו"ד עד מוצ"ש. עו"ד איתמר בן גביר הסביר על החשש בציבור בעקבות ההוראה: "היו חקירות בהם אנשי השב"כ חיללו את השבת, השמיעו מוזיקה לנחקרים, הראו סרטים לנחקרים, ופגעו בקדושת השבת"

    ההפגנה נגד מעצר הקטינים צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשיית החזקת הקטינים בשב"כ. בימ"ש המחוזי, דן היום (חמישי) בעניינם של הקטינים המוחזקים בשב"כ במשך מספר ימים, עם צו חריג האוסר עליהם לראות עו"ד. בערר על הצו, קבע בימ"ש כי השב"כ לא יאריך את מניעת המפגש מעבר למוצ"ש הקורב אז צפויים הקטינים לפגוש עו"ד.

    בנוסף, דחה בימ"ש את הערר על הארכת המעצר, ומעצרם של הקטינים נותר עד ליום ראשון. המשמעות שהקטינים ישארו שבת במעצר ובחקירות. משפחות הקטינים הביעו חשש כי השב"כ ישתמש בשבת ככלי לחץ על הקטינים.

    עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "אנו מוטרדים מהעובדה שהקטינים ימשיכו לשהות במעצר במהלך סוף השבוע. אנו דורשים בצורה חד משמעית שחוקרי השב"כ והמשטרה יכבדו את קדושת השבת, לא יחקרו את הקטינים בשבת, ויספקו להם את כל צרכיהם לשבת.

    שמענו כבר מפי בית המשפט את הבעיות והקשיים שהערימו בהעברת תפילין וכדומה, ולאור נסיוננו בעבר בפרשיות אחרות אנו דורשים ומקווים כי אכן החוקרים יכבדו את קדושת השבת".

    עו"ד איתמר בן גביר הוסיף, "החשש הגדול שלנו ממה שהולך להיות. שבת קודש בפתח והחשש שחוקרי השבת ינצלו את השבת, יעשו כל מיני טריקים. כבר היו דברים מעולם, היו חקירות בהם אנשי השב"כ חיללו את השבת, השמיעו מוזיקה לנחקרים, הראו סרטים לנחקרים, ופגעו בקדושת השבת".

    עוד הוסיף בן גביר: "שבת היא שבת קודש, יהודים מסרו נפש על השבת, ומצופה משרות הביטחון הכללי ומהמשטרה לשמור על קדושת השבת.
    מצופה משומרי הסף, שאלו לא היועץ המפשטי, אלו הפוליטיקאים, ראש הממשלה והשרים שידאגו שהשבת של הקטינים תראה שבת".

    עו"ד נתי רום שמייצג גם בתיק מטעם ארגון חוננו ציין כי יש חשש משמעותי לשלומם של הקטינים הן הפיזי והן הנפשי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל המקרה הזה בעיקר עצוב… בעיקר אני לא מבין איך פתואם השבת היא שבת קדוש שרק עכשיו פרסמו בסרוגים שמישהו נסע לתדרך את החבר'ה בשבת